40 пъти усмихната, успешна, удивителна! От А до Я!

 
 
 
 
 
                       Ето, че дойдоха и отминаха като миг, моите прекрасни 40! Години на много уроци, на много препятствия, на сбъднати и още толкова не - сбъднати мечти, години на много нови срещи и приятелства, на открития, изненади, на ново начало. Създадох този блог с мисълта да оставя някакъв визуален спомен на тези след мен. А всъщност не съм осъзнавала, че го правя, за да мога да говоря със самата себе си, да се видя от друг ъгъл, понякога да се критикувам, а друг път да се харесвам. И ето ретроспекция на тези прекрасни 40 години, които вече задминах. И сега знам, заслужавало си е.
А = АЗ! съм важната, значимата, искащата, даващата, можещата. Ако аз не обичам себе си, никой друг няма да го направи вместо мен. Затова хващам за ръката една малка Нина и всеки ден Ѝ показвам колко много я обичам, колко значима е тя, колко нежна, колко малка – като прашинка от Вселената. И като такава – пропита с неимоверна любов. Аз Ѝ я давам.
Б= Болестта! Тя дойде да ми покаже, че имам нужда от истинска, разтърсваща, смазваща и жестока промяна. Приех я с благодарност, със смирение, като разговор с Бога, заобичах я, приех я като моя сестра след първоначалния шок и страх. Затова и я изпратих да си върви откъдето е дошла – в съзнанието ми. Повече никога няма да бъде болна. Аз оздравях!Аз вече съм един друг човек, оттласнал се от дъното с всичка сила, продължавам напред...Здрава!
В=Вината! Всепоглъщаща вина, че не давам на света, това, което той очаква от мен. Научих се да си прощавам, въпреки вината, донякъде. Все още се уча, все още се оправдавам пред обвиняващите ме, а не бива. Всеки сам избира пътя си и е добре да знам, че не съм на нечий път, за да оправдая нечии очаквания. Така, както аз се научих да разчитам само на себе си и да не очаквам нищо от никого. Или поне, докато не изчерпя всички възможности да се справя сама. Това в 90% от случаите е ужасна собствена отговорност и тежест.
Г= Грижа! На първо място за мен самата. И вече не считам грижата за себе си за егоистична, а за свещена. За да не тежа на своята си съвест, нито на най- близките ръце. Защото те са създадени само, за да ме прегръщат нежно. Грижа и за хората, които безкрайно обичам. Защото истински живея само, когато давам.
Д= Детето! което избра мен, за да бъда негова майка. Благодаря ти, Господи, че е жив и здрав, че ми го даде във време, когато можех да се грижа, летейки след него, без умора, без умисъл, че нещо ми коства, че нещо давам или пък не съм взела. Той е твоята благословия. Благодаря, благодаря, благодаря. И затова, че се чувствам истински обичана и ценена майка.
 
 
 
 
 
 
 
Е= Ентусиазъм! Да посрещам с чиста надежда всеки нов ден като едно ново начало, ентусиазъм да продължавам да виждам красотата на живота, добротата у хората, вярата, че нищо все още не е изгубено и че истинските неща са невидими за очите.
Ж= Живота!Защото аз го избрах. А не той мен. Защото продължавам да дишам. Да живея, да чувствам всеки ден повече и повече, да искам и да творя живота. Такъв, какъвто аз го мечтая.
З= Здравето! Единствения безплатен дар. Научих се да го пазя, да градя тялото си чрез чиста и истинска храна, въздух, много движение, много любов и вътрешна светлина. И това вече се вижда и отвън.
И= Искам! Да изтрия сълзите на света, а не мога. Да прегърна всички самотни души, а не бива. Да подаря малка усмивка в сърцето на всеки. Себе си ще поставя накрая, защото след всичко това ще бъда най – щастливия човек на земята.
Й= Йога! Всеки ден, ден след ден, утро след утро посрещам новия ден. Моята нова приятелка, моята нова учителка, моята нова съдба. Как съм живяла без теб досега?
 
 
 
 
 
К= Къщата! Тя стана моята крепост, моя извор на красота и покой. Наредих я с много любов и безкрайно желание за дом. Едно от главните неща в живота ми. И нека там продължава да цари безкрайно нежна атмосфера, фина и светла. Като душите ни.
Л= Любовта. Никога не престанах да вярвам в нея, никога не спрях да я търся, никога сърцето не ме подведе. Благодаря на Вселената, че ми позволи да я изпитам по всички възможни начини – истинската любов между мъжа и жената, най- чистата – майчината, най- благодарната – синовната, най- великата – към всички хора без значение кои са те. Нося я в себе си и знам, че това си личи.
 
 
 
 
 
 
М=Мама! Тя не престана да вярва в мен нито за миг. Не повярва и на приказките за болестта ми. Беше мой ангел през целия ми път дотук, най- добрата ми приятелка, най- силната опора, въпреки крехките си рамене, най- големия критик, най- нежната грижа, крилете, които ме крепяха,за да мога да летя. Благодаря ти. Безкрайно те обичам. Ти винаги ще бъдеш част от мен, където и да сме, в друго време, в друг живот...
Н= Надеждата! Че света ще стане едно прекрасно място, без религия, без разделения, без войни. Ще бъде!
О= Обичта! Която раздавам без причина, просто защото така се чувствам истински жива.
П= Парите! Които от ден на ден имат все по- малко значение. Всъщност почти никога не имали.
Р= Радостта! от новото начало, от всяко пътуване, от всяка нова възможност, от болката дори, защото тя ни учи да растем. Има нещо в човешкото естество, което се нуждае от вътрешно разклащане. И всяко едно страдание, и всеки един изпит е за уякване на нашето духовно естество. Ако нямаме изпитания, няма да се развиваме.
С= Съпругът ми! За всичко, което правиш за нас. Поклон!
Т= Творчеството! Обещавам си, че любимите ми творчески заложби ще намерят някога и някъде израз, така че да създавам и творя красота и за другите.
У= Учението! Английски, немски, руски, италиански, френски, турски, здравословно готвене, философия и себепознание, и какво ли още не. Обичам да уча. Затова съм тук, в това време. Чувствам се прекрасно, когато го правя.
Ф= Финесът! Който винаги е бил част от природата ми и който продължавам да целеполагам с годините и опита. Всяка жена има нужда от него. И е добре, ако той е закодиран в гените Ѝ.
 
 
 
 
Х= Храната! Която се промени коренно от гурме към проста и семпла. Даваща ми толкова спокойствие, жизненост, здраве и сила..
Ц= Цената! На самата себе си. Защото всяка жена, трябва да знае колко ценна е. И да се стреми да е не само ценна, но и безценна.
Ч= Човещината! Понякога се прибирам гладна от липсата Ѝ. А ми трябват само няколко трохи, за да се нахраня. Затова пък я пръскам разточително. Ето защо за мен много често човешката топлина липсва, за себе си рядко оставям, все другите ще нахраня.

Ш= Широчината! На мирогледа. Едно от малкото неща, които искам да разширя ☺
Щ=Щастието! И все го търся, а то е в мен, скътано в душата ми, само трябва да му позволя да излезе. Дали някога ще съм изцяло щастлива?
Ъ= Ъгълът! Откъдето гледам света. Надявам се да е топъл, светъл, уютен. И често да се сменя.
Ю= Юлските горещници! През които реши да се роди синът ми и които изгарят с всеки лъч и полъх цялото ми тяло, дъхът в ноздрите ми и се опълчват на светлината в очите ми. И нека с всяка година ми става все по – леко с тях.
Я=Яснота! В мислите, в чувствата, в мечтите. Яснота за посоката за още 40 години или за толкова, колкото Бог е отредил да пропътувам по тази красива земя.

     Драги читателю, посетителю в моя малък и добър свят, благодаря, че понякога се отбиваш, благодаря, че те има, за да мога да споделям, макар и виртуално, надявам се уютно ти е тук, винаги си добре дошъл, с коментар,с усмивка или не, аз съм насреща. И нека сме здрави и през следващите много, надявам се години. Нека ни има. Нека сме осъзнати и благодарни за всяка извървяна стъпка, за всеки камък, изпречил се на пътя ни, за премеждията и за щастието, за хората благословия и за тези, дошли, за да бъдат наши учители, за водата, за хляба, за покрива над главите си, за топлината през зимата и за свободата през лятото, за сълзите на мъка и сълзите на щастие, нека има и от двете. Защото най хубавото на живота, който ни предстои е неговата многоцветност и непредвидимост. Обичам!
 
 
 
 
 



 



 


Няма коментари:

Публикуване на коментар