Бадемов крем


Нали не си мислите, че у нас се ядат само сладкиши ☺, понеже повечето рецепти тук са за сладки. Неее, просто времето, с което разполагам и осветлението предразполагат само заснимане на десертите. А иначе правя десерт само през почивните дни. През останалото време нашия десерт са плодовете. Реших да споделя тук последното си авторско изпълнение.
Напоследък ме е обзела една натрапчива тъга по безгрижното детство, когато всички грижи бяха в ръцете на мама и татко, когато единствените ми задължения включваха научаване на уроците и трепетно очакване на ваканциите. Във Варна срещу издигащия гордо снага соц. хотел "Черно море" - едно от  най- ветровитите места в града, имаше млечен бар. Честно казано не помня как се казваше. Моята приятелка, която беше много разтропано момиче (защото в моята главица по това време бяха само учебници и книги) първа ме заведе там. На велурено червено столче за пръв път ядох бадемов крем в чашка със столче. Стори ми се божествено вкусен, много красиво поднесен, изобщо висш пилотаж в сладкарското изкуство. До скоро не бях си спомнила за него, обаче както казах напоследък съм тъжна и мълчалива, бяла и добра и реших да върна спомена поне на вкус. Разбира се това е моя интерпретация, вие можете да замените някои от продуктите. Сигурна съм, че сядайки с чашка крем в ръка и добра компания ще бъдете вкусно изненадани и приятно успокоени.

Стига приказки, да преминем към рецептата.


Бадемов крем

1 л прясно мляко
ако искате по- плътен вкус 1 к.ч. течна подсладена сметана (аз я пропуснах)
1 пак. натурално нишесте
150 г белени сурови бадеми
1 ч.ч. захар
1 пак желатин
2 с.л. кафява пудра захар
1/2 ампулка есенция ром
по желание бучка краве масло без сол
2 капки жълта сладкарска боя

Първо си смиламе на много фин прах бадемите. Аз ги смлях в кафемелачката. Слагаме на котлона прясното мляко в дълбок съд да се вари. Когато се затопли прибавяме захарта. Бъркаме с тел, за да се стопи. В купичка сипваме нишестето заедно с кафявата захар и 1 ч.ч. студена вода. Бъркаме, за да го разтворим. Следете млякото да е горещо, но да не завира, прибавете смлените бадеми и малко по малко, бъркайки енергично разтвореното нишесте. Бъркайте с телта постоянно, за да не останат бучици, докато сместа започне да се сгъстява и стане като рядък крем. Отстранете от огъня и добавете есенцията и боята. Желатина разтворете в студена вода и изчакайте да набъбне, след това разтворете на водна баня. Прибавете към крема. Захлюпете съда, за да не засъхва крема. Изчакайте да поизстине, за да не спукате чашите, които трябва да бъдат тънкостенни и на столче ☺☻☺, това е фин крем все пак.

Оставете да се охлади напълно на стайна температура, а след това пъхнете в хладилника поне за час и половина.

Много ще се радвам, ако моят сладък детски спомен ви се услади. Приятно похапване.



Няма коментари:

Публикуване на коментар