По черешово време

Тази седмица ми е меко казано ужасна :( Не исках да започвам поредната публикация с нещо толкова песимистично, но уви. Много проблеми в работата, някак си ми е тъжно, уморено, усещам, че губя посоката. Дано тези дни бързо да отминат.
А днес е деня на приятелството, уважаеми читателю - приятелю :). Желая ти повече истински приятели. Моите се броят на пръстите на едната ми ръка. Най- добрите от тях намирам в своите близки, знам, че те никога не биха ме предали, че истински мога да разчитам само на тях и някак си най- хубаво и спокойно ми е именно с тях. Може би защото за мен дома и семейството са святи неща. И понеже наближава Черешова задушница, когато ще си спомним за близките и приятелите, които вече не са между нас и понеже моята баба наскоро имаше рожден ден (както тя се изразява "по черешово време"), а и за да стопля душиците на всички около мен, а и на себе си спретнах една тортичка. Да се почерпят и живите, и тези, които не са между нас, а и ти виртуални ми приятелю. Предлагам рецептата, за тези, които ще се позаинтересуват.





Торта " Капучино"

За блата са ни необходими:

4 яйца
8 с.л. захар
1 1/2 ч.ч. брашно
125 мл вода
1 ч.л нес кафе
1 1/2 ч. л. бакпулвер

За крема:

200 мл течна неподсладена сметана
1/2 ч. ч. пудра захар
1 ч. л. нес кафе
1 с.л. мляко

За сиропа:

1 ч. л. нес кафе
вода
захар

Разбиваме отделно белтъци и жълтъци. Към белтъците добавяме много внимателно като постоянно бъркаме с дървена бъркалка разтворените във водата кафе и захар. Прибавяме отново внимателно жълтъците. Пресяваме брашното с бакпулвера и го прибавяме към яйчната смес. Изсипваме в тортена форма и печем 50 мин. в предварително загрята на 180 С фурна. Много е важно да не отваряме фурната по време на печенето. Изстудяваме върху решетка, разрязваме тортата на две и измазваме между блатовете, отгоре и отстрани с разбитата сметана, към която сме прибавили разтвореното в мляко кафе. За да не останат блатовете сухи можем да ги пулверизираме с топличък сироп приготвен от сладко и силно кафе. Нужни са поне 12 часа престой в хладилник, за да стегне тортата и да поеме всички аромати. Украсяваме по желание и с каквото разполагаме.

Хубав ден и остатък от седмицата и приятни почивни дни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар