Ballantine's chocolate cream coffee

     След неделните утрини, да разкажа и за неделните следобеди. С изключение на "моите мили съседи", всички останали са или някъде, или си почиват. Отново е настанала тишина, прекъсвана единствено от шума на листата до прозореца на спалнята. Слънцето упорито се опитва да надникне през плътните ми пердета, къде успешно, къде не толкова. Аз съм се изтегнала на широкото легло и под притворените клепачи очите ми следят играта на слънчевите лъчи по все още свежите пролетни листа. Всеки момент ще ме налегне сладка дрямка....
     И изведнъж в главата ми, незнайно откъде се прокрадва мисъл за кафе. Кафе в чистия му вид не ми е достатъчно. Иска ми се нещо по- богато и плътно като вкус и аромат, като усещане и послевкус, като спомен за един сладък неделен следобед. Решавам, че ще си доставя едно дъъъ-ъ-ъ-ълго удоволствие, все пак имам само един почивен ден, това е нечовешко. А аз, както казва съпружето, прекалено навътре го взимам. Скачам и започвам. Изваждам продуктите от хладилника:

250 мл течна подсладена сметана
100 г черен шоколад, колкото по- черен, толкова по- добре
2 с.л. кафява захар
за всеки участник в следобедния dream coffee break предвидете по:
50 мл уиски Ballantine's
1 ч.ч. прясно мляко
1 с.л. нес кафе











Първо разбийте сметаната на твърд крем. Знаете си, че тя трябва да е студена. Сложете в малка тенджерка, която предварително сте изплакнали със судена вода прясното мляко. Този трик знам от моята майчица, така млякото няма да загори. Сложете на котлона, разтворете вътре захарта, кафето и натрошения шоколад. Бъркайте до пълно разтапяне на шоколада. Сместа трябва да е гореща, но да не завира.
  Изплакнете необходимия брой чаши с гореща вода или ги затоплете в микровълновата. Налейте вътре уискито, след това млечно кафеената смес. Отгоре сложете доволно количество от разбитата сметана. Можете да наръсите с шоколадови или цветни пръчици. Сервирайте във висока чаша със столче и сламка, заедно с една-две шоколадови бисквитки.


  Чудесно е. Експлозия от вкус, топлина, ухание и кадифена нежност. Можете да си поканите приятелки, да си говорите, да пиете кафе, да си лакирате ноктите една на друга, да се смеете и да мечтаете. И да оставите незабравим спомен в сърцата си от един лежерен априлски следобед. Топъл, раздаващ, галещ и отпускащ. Като самите Вас.

Enjoy.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар