Овесени коледни сладки с шоколад



Ето ги и първите малки коледни сладки. Във формата на снежинки, в унисон с прехвърчащите навън. Чудесни се получиха и съхранени подходящо ще бъдат още по - хубави в Коледната нощ.

Продуктите:
1 голямо яйце
1/2 ч.ч. захар
4 препълнени с.л. свинска мас
цитрусова есенция
1/2 ч.ч. овесени ядки, фини
1/2 ч.ч. брашно от нахут
1/2 ч.л бакпулвер
шоколадови капки или ситни парченца черен шоколад
брашно за омесване на средно твърдо тесто
пудра захар за разточване
ванилена захар за украса на снежинките

        Маста разтапяме и към нея прибаваме захарта. Разбъркваме. Добавяме яйцето, есенцията, нахутеното брашно, предварително пресято с бакпулвера, овесените ядки. Добавяйки по малко брашно, замесваме средно твърдо тесто. Завиваме във фолио за свежо съхранение и оставяме да отпочине 30 мин. в хладилника. На плот поръсен с пудра захар доомесваме и добавяме шоколадовите капки. Разточваме на тънък пласт и изрязваме в желаната форма, при мен снежинки. Печем върху пергаментова хартия, във фурна предварително загрята на 175 С. Следим, за да не изгорят, нужни са само няколко минутки да покафенеят ръбчетата. Още топли наръсваме с ванилена захар. Съхраняваме в плътно затворен съд.                   
 




Бързам да ви покажа един много мил жест получен днес в пощенската ми кутия. Един подарък от SOS детски селища, чийто скромен ежемесечен семеен спонсор съм и аз. Естествено, напълниха ми сърцето, макар и с този символичен предколеден дар и поздрав, много ги обичам и се надявам още много години да мога да им помагам колкото мога, а колко много имам желание да бъде това "колкото" е друг въпрос. Това стопли и усмихна денят ми, чe някъде там, в снежна Трявна съм направила макар и задочно поне едно детенце малко по - щастливо, че има някой, който ще бъде в мислите си там в святата нощ.
 



Сърдечна и топла прегръдка виртуални ми приятелю. Дано светлинката по пътя на очакваните светли дни бди над теб и те води напред. До Коледа остават 5 снежни дни, пълни с трепет и очакване. Чудото предстои, не спирай да вярваш..., keep walking ☺

 
Поздрав от мен за теб с обич, нещо любимо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар