Печено агнешко с розмарин

 Все по- коледно ми става, вече съм украсила у дома, украсихме офиса, направих ръчно изработени картички за любими хора... взех си седмица отпуск преди Коледа, за да се подготвя. Нямам търпение. Навсякъде усмихнати хора, натоварени с мрежички портокали, помъкнали подаръци, покупки, с шапки, кожухчета, топли ботушки. У дома ще ухае на коледни сладки, масло, канела, карамфил, борови клонки и какви ли още не коледни аромати. Очакване....на Коледата това и е най- хубавото, очакването.

Но дотогава има седмица-две време. А днес, ден след Никулден ще похапнем агнешко. Признавам си, че никак не обичам това месо. Специфичния вкус не е за мен. Но една много апетитна снимка ме провокира да направя поне веднъж нещичко. Речено- сторено, отидох на пазара, "изтръшках" еднo малко портмоне с парички и запретнах ръкави. Много хубаво се получи, дори и за нас неядящите агнешко. Хареса се. Когато е добре овкусено и приготвено натрапчивия дъх изчезва, а месото се топи и услажда на небцето.

и така:



1 агнешко бутче
1 лимон
маслини (по ваш избор, аз използвах "супер мамут")
около 1 1/2 кг дребни картофи
връзка пресен розмарин
1 ч.ч. вино (според наличностите у дома, моето беше червено)
1 ч.ч. зеленчуков бульон
сол
черен пипер
зехтин




















Агнешкото бутче изчистваме от излишните мазнинки. Овкусяваме го със солта, черния пипер и наръсваме обилно с клончета розмарин. Нареждаме лимона, разрязан на тънки кръгчета, намазваме обилно със зехтин и наливаме виното заедно с бульона. Обвиваме тавичката с фолио за печене и печем 1 час на 180 С. След като агнешкото е наполовина готово, слагаме картофите, овкусяваме ги със сол и черен пипер, и отново обилно клончета розмарин. Запичаме още един час. За красив загар махаме фолиото и оставяме да хване апетитна хрупкава коричка.

Не го снимах цялото, просто тавата беше много голяма и някак си не ми се стори красиво, та затова сервирано само порционно.






И внимавайте ☺, в тон с настъпилата вече зима и неприятните последици от нея е днешната мъдрост:

"Ако всичко върви гладко, значи пътят е хлъзгав.".


Благодаря, че останахте при мен за малко, надявам се да сте се стоплили, поотпуснали, добре похапнали и със затоплени ръчички, крачета, стомахчета и душички да очаквате като мен настъпващите почивни дни. И нека са спокойни, светли, топли и вкусни.

С обич:

Нина

Няма коментари:

Публикуване на коментар