Покривче

     Рецептата на "покривчето" много ми напомня за детските ми години, когато, както казва мама "нямаше 99 вида пасти". Напомня ми за продаваната тогава във Варна паста "Ком".
Обичах я и щом ми дойде на ум за нея, виждайки рецептата при Мимето от "Гответе с мен" реших веднага да я спретна.

Какво ни трябва:

3 пакетчета бисквити Petit Bureau
250 г рикота
400 г заквасена сметана
140 г пудра захар
2 ванилийки
1 пак. краве масло (разтопено на стайна температура)
2 с.л. какао
3 с.л. ром (аз сложих Metaxa)
орехчета за украса + шоколадов кувертюр (около 100 г)

И така, разбиваме маслото с пудрата захар на пухкаво кремче, към него добавяме сметаната и двете ванилийки. Половината крем отделяме и разбъркваме добре с какаото. Върху голямо парче алуминиево фолио намазваме малко от кафевия крем, (на тънък слой). Целта е бисквитите да залепнат за него. Нареждаме 6 реда бисквити по три на ред, плътно една до друга ето така:

| |   | |    | |
| |   | |    | |
| |   | |    | |
| |   | |    | |
| |   | |    | |
| |   | |    | |

Намазваме с белия крем и покриваме с още един ред бисквити. Напръскваме с рома и отново бял крем. После - последния ред бисквити и целия кафяв крем, като най- голямо количество слагаме върху средния ред. Внимателно, с две ръце хващаме и събираме бисквитите, така че да се получи покривче. Внимателно понаместваме и завиваме добре във фолиото. Слагаме в хладилник за една нощ. Отделяме фолиото, срязваме на две еднакви половини, поставяме в подносни блюда, мажем с разтопения кувертюр и наръсваме с печени натрошени орехчета.
Рулата издържат цяла седмица и колкото по- дълго стоят, толкова по- сочни стават.

Обясненията станаха дълги, но всичко става много бързо.

И петъчната доза мъдрост за днес: " Трябва да даваш преди да получаваш и да градиш преди да обитаваш" - Екзюпери.


Няма коментари:

Публикуване на коментар