Мечи лук

Много скоро научих за едно лакомство, наречено Мечи лук, нали нищо мечешко не ми е чуждо ☺☻.

Image
Мечият лук е известен още и с името левурда и е вид листен зеленчук. Листата му са широки, но много фини. Продава се на връзки по пазарите, разбира се, ако расте във Вашата градина или го намерите на някоя поляна лятото ще е най- хубаво. Лично аз си го взех от близкия супермаркет, където да си призная изключително се изненадах, че мога да го намеря. 
Мечият лук можете да използвате за супички, дипове, изсушен като добавка на мерудия,   прибавен към тестени изделия и т.н. възможностите са много според личните предпочитания. Има изключително фин аромат на свеж много, много млад чесън.
Аз реших да направя дип с мечи лук и така:

За 1/2 кг дип ще са Ви нужни:

една връзка мечи лук
една кофичка, 500 гр кисело мляко
половин кофичка майонеза, лека
200 гр краве сирене натрошено
черен пипер
шепа смлени печени фъстъци (по желание)
2 ч.л. лимонов сок
1/2 връзка копър
Блендираме всички продукти до хомогенна смес,  като мечият лук (предварително измит и подсушен) се нарязва на много тънки ивички. Поднасяме с препечени филийки.
Много фин и изтънчен вкус се получава. Опитайте.




И нашата топла петъчна вечеря е готова - пълнени картофи с кайма, гъбки и топено сиренце във винен сос. Нищо претенциозно, пълна импровизация, но пък вкусно се получи :)


Идва първият уикенд на декември, надявам се, че ще ми остане време малко по малко да започна с коледната подготовка.

Благодаря, че се отбихте при мен. Целувки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар